ב- 2.3 התפרסמה כתבה בגלובס בה טרבר גונסון ראש תכנון ואסטרטגיה בפייסבוק לאזור אירופה, המזרח התיכון ואסיה הודיע כי "תוך שנה נגזור 20% מהפרסום המקוון בישראל". באומרו זאת התייחס למאפייני חשיפת רשת הפייסבוק בישראל. 2.1 מיליון צפיות בשבוע. "הגולש הישראלי בפייסבוק הוא בין האקטיביים והפעילים בעולם. יש בשוק הישראלי הזדמנויות ענקיות, אנחנו כאן בשביל להישאר". הנציגה הרשמית, נענע 10, אף התחייבה ליעד מכירות של 15 מיליון שקל בשנה.
אין ספק שהפייסבוק פורס לפנינו אפשרויות חדשות, קהל יעד מפולח יותר ופניה נכונה יותר.
אבל השאלה לא מסתכמת רק ב"למי אנו פונים" אלא גם מה האפקטיביות של הפעילות.
אין ספק שבפניה מפולחת יותר האפקטיביות גדלה אך האם מקסמנו באמצעות הפרסום בפייסבוק את הנגיעה בלקוח - האם באנר מפולח יוביל ליותר הקלקות וליותר רכישות ?
בעידן בו הצרכן מוצף בטונות של מידע ואינספור פרסומים ? מה באמת יגרום לו להקליק על הבאנר הספציפי? לרכוש את השירות / מוצר - לחזור שוב אל אותו הספק ?
יש לי כרטיס בפייסבוק. בכל פעם שאני עוברת דף עולים באנרים פרסומיים חדשים ? צימרים, טיפולי שיניים, עבודה בדיוטי פרי ומגוון רחב נוסף. אז נניח והכל הוגדר בלוגיקת קהל יעד שאני משתייכת אליו. עדיין. קר ומנוכר. באנר פרסומי, ככל שיהיה חתיך, עדיין באנר פרסומי. אין הדבר שונה מבאנר פרסומי אחר בגוגל. עדיין לא מצאתי עצמי מקליקה. אני לא מחפשת זיון.
כאישה בת 32, נשואה ואם לילדים אני רוצה לעשות אהבה עם מי שרוצה להציע לי שירותים. אני רוצה לנהל דיאלוג. אני רוצה להרגיש. אני רוצה שנותן השירות ידבר אליי. אל לביאה. שארגיש שהוא מוכר לי את מרכולתו באופן אישי. והרי שיש כל כך הרבה מציעי שירותים. מה יגרום לי לבחור באחד - מה יגרום לי לרכוש ממנו ורק ממנו ?
כל עוד הפרסום בפייסבוק יתנהל בסוג של באנרים לקהל יעד פסאדו מפולח ולא יקפוץ מדרגה ברמת השיח הבינאישי עם קהל היעד ? אולי נענע 10 אכן תעמוד ביעדי המכירה שלה בשנה הראשונה אך לאחר שהמפרסמים יבינו כי הפעילות הפרסומית, במתכונתה, אינה אפקטיבית ברמת שורת הרווח שלהן ? הן יצמצמו את הפעילות הפרסומית בפייסבוק ואו שיפנו לאפיקים פרסומיים אחרים, רגישים יותר, נוגעים יותר ומרגשים הרבה יותר.
אני רוצה לעשות אהבה, יש לי לב גדול, מיטה ענקית ואף אחד לא באמת עושה לי את זה.
B-Brand - שיווק אורגני מכוון תוצאות. www.b-brand.co.il
אנשים מחליטים מה דעתם עליך לפי הדבר הראשון שעולה להם ב-Google.
כשאתה עושה גוגל על עצמך - מה עולה בתוצאות החיפוש אם בכלל ? האם מה שאתה רוצה שיופיע ?
B-Brand - עולם חדש של שיווק.